carla94.reismee.nl

7 months in this amazing country!!:)

Kia Ora!

Wauw alweer 7 maanden geleden ben ik vertrokken om mijn avontuur in Nieuw Zeeland aan te gaan. Er is veel gebeurd en veel veranderd maar ondanks dat het begin anders verliep dan ik hoopte, heb ik het hier heel erg naar mij zin!!

De afgelopen 3 maanden heb ik weer ontzettend veel gedaan en gezien. Toen ik 1 december aangekomen was in Christchurch ben ik eerst samen met een aantal mensen van de bus door de stad heen gelopen. Savonds heb ik nog net Christina afgesproken en bij gekletst voordat ik werd opgehaald door Audrey, waar ik kon verblijven. Zij is een nicht van mij en voordat we naar haar huis gingen zijn we eerst langs haar moeder geweest waar ik nog meer familieleden heb ontmoet. Ik vind het echt super leuk om iedereen weer te zien/te leren kennen. De weken daarna ben ik vooral op zoek geweest bij familie en ik heb samen met André en Corina de cave stream gedaan. Wauw dat was echt heeeel erg gaaf! De cave stream is bij de plek waar final battle van Narnia is gefilmd.
Kort daarna was het alweer Kerst en oud en nieuw. Twee dagen voor kerst heb ik een kerst diner gehad bij Janice en Arie. Een hele andere Kerstmis dan dat ik gewend was maar ontzettend van genoten ondanks ik toch wel een beetje heimwee had , tijdens deze dagen. Eerste kerstdag heb ik geluncht bij de familie van André en Corina en savonds kwamen alle ander neven en nichten om kerst te vieren. We hebben heerlijk gegeten en spelletjes gespeeld.
Met oud en nieuw zijn Tante Roelie en ik naar Janice en Arie geweest. Oud en nieuw vieren ze hier in NZ anders dan in Nederland maar het was erg gezellig. Ik heb zelfs oliebollen gehad;)

En toen was het alweer Januari 2018!! Samen met Janice ben ik op zoek gegaan naar een baan. We vonden een organisatie 'Tradestaff'. Zij helpen backpackers met het zoeken van een baan. Na een paar dagen kreeg ik al een berichtje dat ze voor drie weken, werk voor mij hadden. Ik kreeg een tas met kleding, schoenen, veiligheidsvest, veiligheidsbril, handschoenen, schoenen en een helm. Woensdag moest ik beginnen en had geen idee wat ik moest doen. Ik was best wel zenuwachtig als ik eerlijk moet zeggen. Het werd al snel duidelijk wat ik moest doen. We moesten 556 kluizen voor de politie in elkaar zetten. Het waren best wel pittige weken maar ik heb het erg naar mijn zin gehad. Ondertussen heb ik nog meer familieleden opgezocht en bezoekt. Oom Eddy en Tante Gerda, Oom Kees en Tante Puk, Oom Henk en Tante Gerda.

Voordat ik het wist was het alweer Februari. Deze maand ben ik naar Hamner spring geweest samen met de familie van Janice en Arie. Daar hebben we heerlijk genoten van de hotpools. De tweede week van Februari ben ik alleen op stap geweest voor een road trip door de deep south of NZ. Van Mt Cook, Twizel, Queenstown, Alexandra, Dunedin, Oamaru, Timaru tot Christchurch. Dat was echt waanzinnig gaaf. Het uitzicht was prachtig en heb echt heel erg genoten van de trip. In Oamaru ben ik op bezoek geweest bij Oom Harry en Tante Fay. Super gezellige middag maar helaas moest ik er alweer vandoor want in Timaru ben ik op bezoek geweest bij Tante Gelske en haar man.

Afgelopen week ben ik samen met Audrey en Tante Roelie naar Kaikoura geweest. Het is daar echt ontzettend mooi maar er is nog heel erg veel schade van de aardbeving van bijna 2 jaar geleden. Maar door de aardbeving is er bij het strand een groot gedeelte rotsen het het water omhoog gekomen waardoor het uitzicht echt ontzettend gaaf is.

10 Februari was mijn Zwager Chris jarig! Ik kon er helaas niet bij zijn maar we hebben natuurlijk wel geskypt! Chris nogmaals van harte gefeliciteerd met je verjaardag en ik hoop dat je een fijne dag en avond hebt gehad!

Ik weet dat het al best een lange blog is geworden maar ik heb nog wat nieuws te vertellen. Ik heb er lang over nagedacht maar ik heb besloten om naar huis te komen! 10 maart om 20 uur stap ik in het vliegtuig richting Nederland en ik land 11 maart om 12.40 op schiphol! Ja 10 maart, dat is al over twee weken. Tot dan!;)

Dikke kus en knuffel vanuit het prachtige land Nieuw Zeeland!

Reacties

Reacties

Anja

Goed om jou straks weer te zien.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active