carla94.reismee.nl

Last chapter kiwi experience trip!:)

Kia Ora hier uit het prachtige Nieuw Zeeland!

Hier is deel 4 en het laatste deel van mijn busreis door NZ!

21 november 2017 tot 1 december 2017

Vandaag moest ik erg vroeg uit want ik moest om half 8 s'ochtends bij de ferry zijn om naar het zuidereiland te vertrekken! De ferry trip duurt ongeveer 3.5 uur en ik had er ontzettend veel zin in! Ingecheckt en meteen naar het dek gelopen voor het prachtige uitzicht tijdens de trip. Naast mij kwam een koppel te zitten en ik begon een praatje met ze te maken en toen bleken ze Nederlanders te zijn. De rest van de trip heb ik met hun gekletst en van het uitzicht genoten. Aangekomen in Picton stapte we weer in de bus om naar Kaiteriteri te gaan. Onderweg zijn we gestopt in het prachtige stadje Nelson. Helaas moesten we snel weer door om naar Kaiteriteri te gaan. Kaiteriteri is een klein plaatsje naast het Abel Tasman park. Wauw wat is het hier prachtig!! Ik heb hier een prachtige kajak tour gedaan en het was echt geweldig! Als ik weer thuis ben laat ik de foto's en filmpjes graag zien;)
Na twee dagen ben ik weer op de bus gestapt richting Westport. Laat in de middag zijn we pas aan gekomen en daarom heb ik niet zoveel gezien van Westport maar van wat ik gezien heb was het echt een super leuk dorpje! De volgende dag weer in de bus op weg naar Lake Mahinapua. Naast het hostel was er een werkplaats om je eigen greenstone ketting/armband te maken. Dat was echt super super tof!! S' avonds was er een een party in het hostel. Echt een top avond!
De dag erna was het alweer tijd om naar de volgende stop te gaan en dat is Franz Josef! Daar bleef ik twee nachten en dat was ook echt nodig want er was zoveel te doen. Ik heb hier een prachtige heli hike gemaakt op de Franz Josef Glacier! Het was een drie uur hike en het was echt waanzinnig tof! Dit is tot nu toe het gaafste wat ik heb gedaan!! Na de hike zijn we met een groepje na de overheerlijke spa pools geweest om lekker te genieten!
De dag erna zijn we weer vroeg vertrokken naar Lake Wanaka. Onderweg hadden we prachtige uitzichten van de bergen, zee, heuvels en veel meer! Eind van de middag kwamen we aan in Wanaka. Als je ooit naar NZ gaat raad ik je echt aan om naar Wanaka toe te gaan want het is daar echt geweldig! Prachtige uitzichten, super gezellig, geweldige Lake om in te zwemmen en fantastisch. Helaas was ik hier maar 1 nachtje want de dag erna vertrok ik alweer richting Queenstown. Aangekomen in Queenstown zijn we een rond door het centrum gelopen en daarna heerlijk gezwommen in de Lake. S' avonds zijn we met de hele kiwi experience bus uiteten geweest en het was echt super gezellig! Maar ik ging optijd naar bed want ik moest de volgende om half 9 klaar staan want ik ga naar de milford sound. 1 van de 8 wonderlijkste plekken van de wereld! En het was ook echt prachtig! Ik kan het niet uitleggen hoe mooi en bijzonder het was want je moet dat echt zelf meemaken en zien! Het was een lange en bijzondere dag. Snel naar bed en lekker gaan slapen want de volgende dag was het alweer tijd om naar de volgende plek te gaan, Lake Tekapo. Ik weet dat ik het elke keer zeg maar zeg het toch: wauw wat is het hier prachtig!! Ik heb heerlijk genoten van het uitzicht en het weer maar veder heb ik hier niet zo veel gedaan. De volgende was mijn laatste dag met de kiwi experience bus want de volgende stop is Christchurch! En hier ga ik eindelijk mijn familie weer zien en ontmoeten! Ik kan niet wachten!!

Nou dit was het weer! Tot de volgende keer maar weer;)

Dikke kus en knuffel vanuit NZ!

Reacties

Reacties

Geeke

Hey Carla, ik volg je nog steeds. Leuk hoor, je reisverslagen. Geniet maar van je avontuur!!!! ?

Darinde

super leuk om te lezen! :)
wat doe je toch veel daar zeg!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active