carla94.reismee.nl

Weekje Wellington!!:)

Kia Ora allemaal!

Het is alweer een tijdje geleden dat ik mijn blog geschreven heb maar hier is deel 3 van mijn prachtige busreis door Nieuw Zeeland!

13 november 2017 tot 20 november 2017

Wellington hier ben ik dan! Ik kan nu eindelik zien waar papa en mama gewoond hebben. S'ochtends ben ik samen met drie meiden van de bus naar het Te Papa museum geweest. Het museum waar ik 15 jaar geleden samen met mama en Ellen ook heen ben geweest. Ik herkende het meteen. Het museum is echt gigantisch groot. Helaas waren er twee verdiepingen dicht maar de rest van het museum was echt prachtig. We hebben veel gezien en veel gelachen. Helaas kon ik niet alles zien want ik kreeg een telefoontje van Sarah. (Zij is een dochter van vrienden van mijn ouders) Sarah kon mij om 13 uur ophalen want ik mag bij hun een weekje verblijven wat echt super is!! Ik moest even wachten maar daar kwam ze aan. Snel in de auto gestapt en kennis gemaakt met Sarah. Ik heb haar namelijk nog niet ontmoet maar alleen aan de telefoon gesproken. We hebben in de auto elkaar leren kennen en ik moet zeggen dat het heel erg gemakkelijk ging. We moesten even een stukje rijden naar Lower Hutt, waar zij wonen en het uitzicht wat zij hebben is een prachtig uitzicht over Wellington!! Na het eten heb ik Tim en Leon leren kennen.

Deze week ben ik elke dag op pad geweest. Eerst ben ik naar de cabel car geweest en dat was echt heel erg leuk daarna ben ik lekker door de stad heen gelopen. Wellington een beetje leren kennen;) de dag erna ben ik samen met Tim en een vriend van hem wezen vissen op zee. We zijn naar een prachtige plek gevaren. Precies tussen de twee eilanden van Nieuw Zeeland. Helaas hebben we niks gevangen maar het was echt een toffe dag!!
Donderdag ben ik samen met Sarah naar Island Bay geweest om mijn ouders oude huis te zien. Eerst konden we het niet vinden maar na een tijdje hadden we het dan toch gevonden. Het is hier echt geweldig en ik kan niet geloven dat mijn ouders dit achter ze hebben gelaten  om in Nederland te gaan wonen maar goed daar kan ik niks meer aan doen hahaha. Smiddags heeft Sarah mij afgezet bij de Weta studio. De studio waar de beroemde films Lord of the rings , the Hobbit, Narnia en nog veel meer films gemaakt zijn. Het was echt heel erg indrukwekkend! Savonds kreeg ik een sms'je van CJ of ik het leuk leek om samen met hem naar het Te Papa museum te gaan. Omdat ik nog niet alles gezien had wou ik graag nog een keertje terug dus dat kwam goed uit. Dus de volgende dag ben ik samen met hem naar het Te Papa museum geweest. Ik heb echt een super leuke dag gehad. Nu heb ik alles gezien in het museum en wat er echt uitspringt was het Gallipoli: the scale of the our war. Wat was dat indrukwekkend.  Ik heb wat foto's op Facebook en Instagram gezet maar het is toch heel anders dan dat je daar door heen loopt. Het was echt heel bijzonder dus als je ooit een keer naar Nieuw Zeeland gaat is dit echt een aanrader! Aan het eind van de dag ben ik weer terug gegaan naar Sarah en Tim  en savonds hebben we lekker gekletst en een filmpje gekeken. Zaterdag ben ik zelf even naar het winkelcentrum geweest van Lower Hutt toen ik terug kwam waren de ouders van Sarah er. Erik  en Ingrid heb ik Nederland al een keer gezien dus ik kende ze gelukkig al een beetje. We hebben een lekker rustig middagje gehad.
Zondag zijn we naar de kerk geweest. Toen de kerk dienst was afgelopen kwamen een paar mensen naar mij toe gelopen en het eerste wat ze zeiden is: Are you the daughter of Linda en Gary? Dat ben ik zeker! Het was echt ontzettend leuk om de mensen hier van de kerk te ontmoeten en wat leuke verhalen over mijn ouders te horen;) de volgende dag heb ik mijn backpack weer gepakt want dinsdag ochtend ga ik weer verder reizen met de kiwi experience bus naar het zuidereiland!:)

Dikke kus en knuffel vanuit Wellington!!

Reacties

Reacties

Petra

Leuk om te lezen Carla! Ik ben ook heel lang geleden in Wellington geweest, vond het ook prachtig! Geniet ervan!!

Gerdien

Mooie verhalen Carla! Geniet ervan!

Wilma

En dit was november?? Dan hebben we nog een hoop te goed ?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active