carla94.reismee.nl

Kiwi experience busreis deel 2!

Kia Ora Allemaal!

Zoals beloofd zou ik meerdere delen van 1 blog schrijven dus bij deze deel 2;)

Donderdag 09 november 2017

Vandaag alweer vroeg in de bus want er gaan vandaag naar Taupo! Na zo'n 20 minuten rijden hadden we onze eerste stop alweer. Het Te Puia park. Een park waar je zwavel plassen en geisers kan bewonderen. Echt prachtig en heel bijzonder maar wat een stank.. door de zwavel plassen ruikt het hier naar verrotte eieren. Maar goed ondanks dat was het echt prachtig! Na ongeveer 3 uur door het park gewandeld stond de bus alweer te wachten. Na 1 stuk door gereden kwamen aan in het gewéldige stadje Taupo! We moesten snel inchecken, boodschappen doen en omkleden want s'avond gingen we met een aantal van de groep een zeilboot tocht maken. Het weer was super, de sfeer was super en de mensen waren super! Na een heerlijke zeilboot tocht hebben we een prachtige zonsondergang gezien. S'avonds ben ik samen met Chairmain en lee naar de bar next door geweest en wat heb ik toch een lol gehad. We hebben daar 2 lokale mensen ontmoet en het was echt een top avond en een top dag!

Vrijdag 10 november 2017

Happy birthday to my big sister!! Van harte gefeliciteerd lieve Ellen en ik hoop dat je een fijne dag hebt gehad! Ondanks ik er dit keer niet bij kan zijn heb ik extra veel aan je gedacht vandaag!

Vandaag had ik een vrije dag in Taupo. Ik heb vandaag geen activiteiten gepland dus het was een heerlijk rustig dagje om door de stad heen te lopen en de winkeltjes te bekijken. Want misschien kwam ik wel wat souveniertjes voor mijn familie en vrienden. Winkel in, winkel uit maar ik kon niet echt iets vinden dus ben ik maar terug gelopen naar mijn kamer. Savonds heb ik lekker een filmpje gekeken en dan lekker naar bed.

Zaterdag 11 november 2017

Rond 4 uur snacht schrok ik uit het niets wakker want ik droomde dat mijn jas gesloten was. Snel even checken of die nog in mijn kamer was. Maar helaas kon ik mijn jas niet vinden. Ik heb de hele kamer over hoop gehaald (sorry lieve mede reizigers op mijn kamer) maar ik kon hem niet vinden. Ik kon er op dat moment niks meer doen dus ben ik maar beter gaan slapen. S'ochtends toen ik wakker werd heb ik aan de andere op mijn kamer gevraagd of ze mijn jas hebben gezien maar helaas wisten zij het ook niet. Mijn jas is gesloten... hier baal ik echt van want ik was echt super blij met mijn jas. Ik kan er helaas niks meer aan doen dus ik ben in de bus gestapt om naar River Valley te gaan. Na 5 uur rijden zijn we dan eindelijk in River Valley. Toen we uit de bus stapten moesten we een flink steil stuk naar beneden lopen. Ik dacht dat ik er nu wel aan gewend was maar elke keer is het weer een uitdaging. Savonds hebben wat spelletjes gedaan en gezellig gekletst.

Zondag 12 november 2017

Vandaag moest ik er weer vroeg uit want ik ga voor het eerst paardrijden! Oh wat heb ik daar toch zo ontzettend veel zin in!! We werden op gehaald door een klein busje om naar de paarden toe te gaan. Eerst kregen we een paardrij schoenen, een jas en een helm. Daarna werd het een en ander uitgelegd. Eerst moest je met je paard een rond lopen om elkaar te leren kennen. Toen mochten we eindelijk op het paard een rondje rijden om te oefenen. Na dat we dat hadden gedaan ging het nu echt beginnen. In het begin was het beat vreemd om paard te rijden maar jr wend er vrij snel aan. We zinn heuvel oo en ad geweest en door het water het was echt fantastisch! We hebben een onwijs mooie en prachtige route gereden. Het uitzicht was echt waanzinnig en het paardrijden was echt super tof! Terug gekomen bij het hostel moesten we snel de bus weer in want het was een lange reis naar Wellington! Savonds ben ik met Eva naar de film geweest. The murder on the orient express. Ik moet toe geven dat ik dacht dat ie veel beter zou zijn maar het was een goede film. Ik was helemaal gesloopt dus ik ben maar lekker mijn bed in gedoken. Rond 11 uur was ik bijna in slaap gevallen toen ik plotseling voelde dat mijn bed heen en weer bewoog. Mijn eerste aardbeving! Het was gelukkig geen heftige maar het was toch even schrikken.

Dit was deel 2 maar ik heb nog veel meer te vertellen dus tot nu de volgende blog!

Dikke kus en knuffel!!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active