carla94.reismee.nl

Kiwi Experience busreis!

Hallo allemaal!

Happy new year!! Ik wens iedereen gelukkig en gezegend nieuw jaar! En nu kan ik ook zeggen dat ik jullie dit jaar weer zie;)

Het spijt me dat ik zo lang heb gewacht met het schrijven van mijn blog. Maar ik heb zo veel ontzettend gave dingen gezien en gedaan dat het mij een beetje bij in geschoten is om een blog te schrijven. Omdat ik zo veel te vertellen heb, ga ik meerdere blogs online zetten zodat jullie niet 1 giganstisch grote blog hoeven te lezen;)

Maandag 6 November 2017

Vandaag begin ik mijn reis door Nieuw Zeeland! Eindelijk ga ik het prachtige land bewonderen! Om 7.40 moest ik de ferry halen om van Pine Harbour naar Auckland toe te gaan. Vanaf de ferry moest ik zo'n 15 minuten lopen naar de bushalte van de bus. Voor de allereerste keer met mijn backpack achter op mijn rug. Dat was zwaarder dan ik het gedacht maar ik moest er maar wennen;) Aangekomen bij de bushalte moest ik ongeveer 10 minuten wachten voordat de bus kwam. Daar is de bus, nu begint het backpacken nu echt! Ik begon toch een beetje zenuwachtig te worden. Maar ik had er heel erg veel zin in! Eerste stop: Hot water beach! In de bus was het erg gezellig maar ik kende nog niet iemand en omdat ik als laatste in de bus kwam vond ik het best lastig om met iemand een gesprek te beginnen. Maar gelukkig hoefde ik mij daar niet zo veel zorgen om te maken want de bus chauffeur vond het een leuk idee dat iedereen zich moest voorstellen aan zijn buren! Na zo'n 1.5 uur rijden stopten we bij de supermarkt om booschappen te doen voor het avondeten en ontbijt.

Daarna zijn we rechstreeks door gegaan naar hot water beach. Eerst snel inchecken, omkleden om daarna heerlijk op het strand te genieten. Het is hier echt prachtige en het is echt super grappig om je eigen kuil te graven en het water is meteen een aantal graden warmer. Na 1.5 uur genieten op hot water beach moesten we alweer vertrekken. We stapten weer in de bus om naar Cathedral Cove te gaan. De bus chauffeur vertelde dat het ongeveer half uurtje lopen was maar na ongeveer een uur lopen waren we eindelijk beneden op het strand. Het uitzicht en de rotsen waren echt prachtig om te zien! By the way hier is een scene uit Narnia gefilmd, hier onder kun je de link vinden;) (https://www.youtube.com/watch?v=eUlVUvffXwk )

Helaas konden we maar tien minuten hier van genieten want de we moesten weer optijd boven zijn. Omdat we de heenweg er een half uur langer over hebben gedaan, verwachtte we het ergste… na ander half uur kwamen we einelijk boven, helemaal gesloopt maar het was het waardt! Terug gekomen bij de accommodatie. Snel wat eten in elkaar flatsen en met nieuwe vrienden een heerlijk biertje gedronken wat de avond alweer voorbij. Snel naar bed want ik moet er vroeg uit!

Dinsdag 7 november 2017

Pff… De wekker ging vanmorgen wel erg vroeg. 6.30 want de bus vertrok alweer om 7.30. de volgende stop is Waitomo. Na 2 uur rijden stopten we bij een plaatsje: Karangamake. Dit is een oude mijnenschacht waar je door heen konden wandelen. Dat hebben we ook zeker doen en dat was echt heel erg gaaf! Na 2 uur wandelen kwamen we weer aan bij de bus en door naar Waitomo. De activiteiten die je kon doen waren de glowworm caves en raften. Dit heb ik al gedaan met Mariska een paar weken geleden dus ik bleef bij het hostel net zoals drie anderen van de bus. We hebben onze eerste shepards pie gehad! Oh wat was dat lekker:) samen met de twee anderen hebben we lekker gekletst en lol gehad en daarna naar bed want de volgende ochtend gingen we alweer door naar Roturua.

Woensdag 8 november 2017

De bus vertrok vandaag een uurtje later dus dat was erg fijn. Vandaag gaan we op naar Roturua. Daar had ik echt ontzettend veel zin in want hier is mama naar high school geweest. Onderweg waren we weer naar 2 uur gestopt om de Ruakuri reserve te bewonderen. Daarna hop de bus weer in. Ik moet toe geven dat ik nu al het gevoel heb dat ik veel in de bus zit. Rond lunch tijd kwamen we aan in Roturua en moesten eerst inchecken. De laatste twee nachten heb ik in een kamer geslapen met drie andere meiden maar vandaag had ik een kamer met 10 andere. Ik moest snel inchecken want ik moest namelijk de openbare bus halen want ik ga smaen met C.J. de skyline van Roturua bewonderen en de luge doen. Luge is echt geniaal!! Het is namelijk een soort van Mario kart, echt heel erg gaaf! Eerst met de gondel omhoog en wat een uitzicht! Eenmaal boven aangekomen moesten we een helm uitzoeken, aangezien ik niet het kleinste hoofd heb was dat wel een klus;) door naar de wachtrij om met een sort race kar naar beneden te gaan! Wat een snelheid! Dat is echt heeeeeeeeeeelll erg gaaf! Als je beneden aankomt ga ik je met de skilift weer omhoog en mag je nog een keer. Wij mochten 5 keer en dat was echt te weinig. Na de tweede keer zagen we iemand lopen met een go-pro op zijn helm en toen bedacht ik dat ik er ook 1 had. Snel op mijn helm gezet en leuke fimpjes maken! De laatste keer was toch het allerleukst want wij waren de enige op de hele baan dus daar hebben we zeker gebruik van gemaakt. S’avonds heb ik met John, C.J., Ellis en Cindy spelletjes gespeeld en een heerlijk Nieuw Zeelands biertje gehad. Een heerlijk afsluiting van een top dag!

Zo dit is nog maar drie dagen van mijn prachtige reis door Niew Zeeland. De rest komt er nog aan maar hier alvast het eerste gedeelte!

Dikke kus en knuffel uit een heerlijk warme en zonnige Christchurch!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active